Melyik a népszerűbb: a szénsavas és a mentes ásványvíz harca

Melyik a népszerűbb: a szénsavas és a mentes ásványvíz harca

Az ásványvíz ma már alapvető élelmiszer. Az elmúlt években folyamatosan nőtt az ásványvíz fogyasztása. Az elegendő mennyiségű víz fogyasztása elengedhetetlen az egészségünk megőrzéséhez. A jól hidratáltság eredménye többek között a ragyogó bőr, egészséges haj és körmök. A megfelelő mennyiségű víz fogyókúra esetén is nagyon fontos, hiszen ilyenkor a méregtelenítés egyik alappillére is a megfelelő mennyiségű folyadékfogyasztás.

Bár elmondható, hogy Magyarországon a csapvizek minősége nagyon kevés helyen nem felel csak meg az egészségügyi standardoknak, mégis 2016 óta jelentősen átalakultak az ásványvíz fogyasztási szokások. Hazánkban a csapvizek jelentős részében az ásványianyag-tartalom 300-500 mg/l között található és az emberi szervezet számára fontos anyagok, mint például kálcium vagy a magnézium a csapból folyó vizekben is szép számmal megtalálhatóak. Igazából a vezetékes ivóvíz minőségi követelményeit európai uniós irányelven alapuló kormányrendelet szabályozza és alapvető elvárás a csapból folyó vizekkel, hogy mentes legyen a kórokozóktól, illetve az egészséget károsító kémiai és fizikai anyagoktól. Tulajdonképpen a csapvíz az egyik leginkább ellenőrzött termék a piacon. Mindazonáltal a csapvíz leginkább az otthoni fogyasztást szolgálja ki, míg a palackos víz bárhol rendelkezésre áll. Ám napjainkban a fenntarthatóság iránti vágy fokozatos növekedése miatt, ez a trend is megfordulni látszik, egyre többen hordják ugyanis magukkal újratölthető üvegüket a mindennapokban.

2016 előtt a kereslet elsöprő többségét a szénsavas ásványvizek adták, majd 2018-ban megfordult ez a trend és a vásárolt ásványvizek 54 százaléka szénsavmentes volt.

A magyar fogyasztók többségének vásárlási szokásait általában is és az ásványvizeknél is, az ár befolyásolja leginkább. Az alacsonyabb árú vizek előnyt élveznek a fogyasztóknál a magasabb árfekvésűekkel szemben. Nem az ár azonban az egyetlen tényező, ami alapján az ásványvizek megvásárlásra kerülnek. A fogyasztók rendre megnézik a vizek ásványi anyag tartalmát, de a csomagolás sem utolsó. Mindazonáltal, amikor a magyarok megtalálnak egy jó ár-érték arányú ásványvizet akkor hosszú távon erős kötődés alakulhat ki a márka iránt.